مشاوره امتحانی

دغدغه بزرگ دانش آموزان سال آخر دبیرستان و هنرستان کنکور سراسری و بالا آمدن آن است که این مشکل اغلب گریبانگیر خانواده ها می شود اولین قدم در این مسیر پرچالش این است که به توانایی های خود ایمان داشته باشید و قدم بعدی داشتن یک زندگی خوب است. راهنمایی در این زمینه که مانند نوری برای شما بدرخشد که بتواند انگیزه مورد نیاز شما را ایجاد کند. داشتن مشاوره تحصیلی مناسب و استفاده از برنامه منظم کنکور بسیار کمک کننده است به همین دلیل در این مقاله به طور کامل به موضوع دیگری یعنی مشاوره کنکور می پردازیم و به ویژگی های آن و اهمیت یک معلم خصوصی خوب در رشته های مختلف می پردازیم. پس به یاد داشته باشید که تا انتها با ما همراه باشید در ویدیوی زیر می توانید مشاوره آزمون را به طور کامل و کامل بدانید

 

اهمیت مشاوره پذیرش

داوطلبانی که می خواهند در کنکور سراسری یا کنکور فنی و غیره شرکت کنند، دارای تجربه و تخصص زیادی در زمینه های یادگیری درس، روش صحیح تلاش، دانستن بهترین مطالب برای کنکور، نحوه مدیریت زمان، اهمیت جمع بندی و بازنگری چند ماه گذشته و اینکه چقدر برای کنکور نیاز به بودجه نیست.

به همین دلیل مشاور کنکور می تواند در تمامی مقاطع به داوطلبان در آزمون سراسری کمک کند. البته در مقاله اهمیت مشاور کنکور دلایل بیشتری در این مورد برای شما آورده ایم که مطالعه آن ها را نیز به شما توصیه می کنیم. دانش آموزان دبیرستانی، کسانی که پشت کنکور هستند، ترک تحصیل کرده اند، سالمندانی که قصد ادامه تحصیل دارند می توانند از یک مشاور خوب کنکور بهره مند شوند. اکنون به شما خواهیم گفت که چگونه بهترین مشاور را انتخاب کنید.

 

ویژگی های یک مشاور خوب کنکور

از آنجایی که زمان حضور داوطلبان در کنکور محدود است و کنکور یکی از مهم ترین انتخاب های زندگی افراد محسوب می شود، نمی توان از مشاوران و روش های مختلف در این راه استفاده کرد. در واقع تماس با مشاوری که تجربه کافی در این زمینه را ندارد، شما را از سایر داوطلبان متمایز می کند. داوطلبان با استفاده از یک مشاور خوب می توانند تاثیر زیادی در کسب رتبه برتر در آزمون داشته باشند.

 

بارزترین ویژگی یک مشاور

یک مشاور با تجربه اولین قدم و پایه را برای شناسایی نقاط قوت و ضعف داوطلب برمی دارد و شروع به تقویت و بهبود نقاط ضعف می کند.

یک مشاور خوب کنکور هرگز از برنامه ای از پیش ساخته برای داوطلبان خود استفاده نمی کند و برای هر کدام با توجه به توانایی های خود برنامه لازم را تدوین می کند.

یکی دیگر از مزایای یک مشاور خوب، نظارت و بررسی مداوم تغییرات مشتری است. اگر برنامه ارائه شده توسط مشاور استانداردهای لازم را داشته باشد باعث پیشرفت هر چه بیشتر شما می شود. مشاور دائماً این تغییرات را بررسی کرده و توصیه های لازم را به شما خواهد داد. این تم باعث ایجاد انگیزه و هیجان در فرد می شود و او را به آینده امیدوارتر می کند.

یک مشاور غیرحرفه ای را بیشتر از یک مشاور حرفه ای می توان با رفتارهایی مانند تهدید، تهدید، دلسردی، بزرگ نمایی بی مورد کنکور، سهل انگاری به توانایی های داوطلب و نادیده گرفتن حرف های او، لحن خشک و تحقیر آمیز توصیف کرد.

یک مشاور حرفه ای هم به صورت حضوری و هم به صورت تلفنی مشاوره کنکور می تواند بهترین نتیجه را برای دانش آموزان خود ارائه دهد.

 

نقش مشاور پذیرش چیست؟

یک مشاور با تجربه اولین قدم را برمی دارد و نقاط قوت و ضعف دانش آموز را شناسایی می کند و شروع به توسعه نقاط قوت و بهبود نقاط ضعف می کند.

 

مراجعه به مرجع: https://pourdastmalchi.net/

 


برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ]