تفاوت‌ بین دستگاه فتوکپی و پرینتر

تفاوت بین نسخه برداری و چاپ در نسخه های خطی و چاپگر است

یک دستگاه کپی و یک دستگاه، در نگاه اول، بسیار شبیه به هم هستند. اما اگر از دقت بیشتری استفاده کنیم، تفاوت هایی بین آنها پیدا خواهیم کرد. در این مقاله سعی کردیم به تفاوت دستگاه کپی و چاپگر بپردازیم و کار کپی و چاپ را با هم مقایسه کنیم و شما را با مهمترین شباهت ها و تفاوت های کاربرد آنها آشنا کنیم.

اگرچه دنیای اطراف ما به سمت دیجیتالی شدن پیش می رود، اسناد فیزیکی هنوز جایگاه خود را در تجارت، مراکز آموزشی و حتی برای استفاده شخصی دارند. زیرا اسناد کاغذی پرینت شده یا کپی شده روشی اثبات شده و قابل اعتماد برای جمع آوری، ذخیره، بایگانی و انتقال اطلاعات است. به همین دلیل، دستگاه های فتوکپی و چاپگرها هنوز نقش مهمی در ایجاد اسناد فیزیکی دارند.

 

چاپ چیست و چاپگرها چگونه آن را انجام می دهند؟

چاپگر وسیله ای جانبی است که اطلاعات دیجیتال را بر روی صفحه نمایش کامپیوتر یا موبایل دریافت کرده و با بهترین کیفیت ممکن بر روی کاغذ چاپ می کند. چاپگرهای مختلف می توانند از طریق USB، بی سیم یا Wi-Fi به رایانه شما متصل شوند و به شما امکان انتقال اسناد را می دهند.

چاپگر

هر مارک چاپگر دارای درایورها و نرم افزار پشتیبانی منحصر به فرد است که باید روی رایانه شما نصب شود. البته بسیاری از چاپگرهای جدید با کارت های حافظه و دوربین های دیجیتال سازگار هستند. مدل های حرفه ای یا همه کاره نیز این روزها طرفداران خاص خود را دارند; زیرا به غیر از چاپ، قابلیت های دیگری مانند اسکن، فکس و کپی را نیز دارند.

 

کپی چیست و چگونه با کپی انجام دهیم؟

فتوکپی را می توان فرآیند اسکن یک سند اصلی و چاپ آن بر روی کاغذ دانست. دستگاه فتوکپی به کاربر این امکان را می دهد که چندین نسخه از یک سند یا تصویر را روی کاغذ چاپ کند. این دستگاه ها از فناوری "Xerography" استفاده می کنند، همان فناوری مورد استفاده در چاپگرهای لیزری. بنابراین فرآیند خشک، با تونر و حرارت، تصویری را روی کاغذ ایجاد می کند.

 

دستگاه های کپی دستگاه های یکبار مصرف بودند. اما در حال حاضر، مدل های رومیزی یا ایستاده می توانند برخی از عملکردها را برای کاربران انجام دهند.

 

7 تفاوت چشمگیر بین دستگاه های کپی و چاپگر

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، گاهی اوقات تشخیص اینکه کدام چاپگر یا اسکنر برای شما مناسب‌تر و مناسب‌تر است، دشوار و گیج‌کننده است. بدیهی است که نمی توان گفت که امروزه به دلیل پیشرفت، تفاوت دستگاه کپی و چاپگر تیره تر از آن چیزی است که بود. دستگاه کپی یا چاپگر مدرن علاوه بر عملکرد اصلی خود دارای سه یا چهار عملکرد دیگر نیز می باشد که قدرت تصمیم گیری کاربر را افزایش می دهد. در این قسمت با تمرکز بر عملکرد اصلی آنها در مورد تفاوت های این دو دستگاه صحبت خواهیم کرد:

تفاوت بین کپی و پرینت چیست؟ تفاوت بین اهداف و وظایف

چاپگرها داده‌های متنی و گرافیکی را در رایانه یا رایانه می‌پذیرند و با کمک تنظیمات می‌توانید با اجرای دستور «چاپ» اسناد مورد نیاز خود را به صورت فیزیکی آماده کنید. اما عکاسان برای انجام کار خود به یک کپی فیزیکی نیاز دارند. با قرار دادن این کپی و استفاده از دستورات ماشین، می توانید در صورت نیاز از اسناد اصلی کپی تهیه کنید.

 

تفاوت کیفیت و کمیت جوهر مصرفی دستگاه های فتوکپی و پرینتر

چاپگر از جوهر بیشتری برای چاپ یک سند با کیفیت بالاتر استفاده می کند. میزان جوهر مصرفی به کیفیت چاپ مورد نظر بستگی دارد. اگر انتظار دارید کپی های کمتر و کیفیت و وضوح تصویر بالاتری داشته باشید، چاپگر انتخاب بهتری است.

از آنجایی که چاپگرها جوهر بیشتری نسبت به دستگاه های کپی مصرف می کنند، در صورت نیاز به چاپ تعداد زیادی اسناد، بهتر است از دستگاه فتوکپی استفاده کنید.

 

تفاوت سرعت دستگاه کپی و چاپگر

اگر کسب و کار یا نوع استفاده شما به گونه ای است که باید هر روز از بسیاری از اسناد کپی تهیه کنید، استفاده از دستگاه فتوکپی را توصیه می کنیم.

ناگفته نماند که در مدرن ترین دستگاه های کپی با اعمال تنظیمات دلخواه و مورد نیاز مانند وضوح تصویر، کیفیت و ... در چاپ و تهیه نسخه فیزیکی اسناد خود با تفاوت چندانی مواجه نخواهید شد. در مقایسه با چاپگرها و تنها چیزی که نیاز دارید. خواهید دید، تفاوت در سرعت چاپ اسناد است. بنابراین، اگر نیاز به کپی برداری از تعداد زیادی اسناد در زمان کوتاه دارید، دستگاه های فتوکپی گزینه های بهتری نسبت به چاپگرها هستند.

 

تفاوت بین مرتب سازی اسناد در دستگاه های کپی و چاپگر

دستگاه های کپی نه تنها برای تهیه کارهای سنگین و تکثیر حجم زیادی از اسناد مناسب هستند، بلکه از ویژگی های مکمل دیگری مانند مرتب سازی اسناد و صحافی خودکار نیز بهره می برند. درست است بسیاری از برندهای دستگاه کپی دارای ویژگی هایی مانند سوراخ کردن و دوخت هستند. اگر ترتیب و ترتیب صفحات اسناد شما برای شما مهم است و می خواهید چندین نسخه تهیه کنید. دستگاه های کپی را می توان موفق تر از چاپگرها دانست.

 

تفاوت در هزینه کپی و چاپ

شاید چاپگر به شما امکان چاپ چندین صفحه را نیز بدهد. اما اگر به سرعت بیشتر از کیفیت نیاز دارید، دستگاه کپی گزینه مقرون به صرفه تری برای شماست. به یاد داشته باشید که دستگاه های کپی مدرن نه تنها انرژی کمتری نسبت به نسخه های قبلی خود مصرف می کنند، بلکه از مواد کمتری (جوهر، تونر و غیره) در هر نسخه استفاده می کنند. در عین حال نیاز به نگهداری کمتری دارند.

همچنین به یاد داشته باشید که اگر روزانه صفحات زیادی را برای نیازهای کاری و شخصی چاپ نمی کنید، خرید چاپگر گزینه بهتر و ارزان تری است. به خصوص اگر می خواهید از تنظیمات پیشرفته برای چاپ استفاده کنید.

 

تفاوت در استفاده

دستگاه های کپی نیازی به اتصال به رایانه ندارند و می توانید به سادگی با قرار دادن اسناد روی شیشه یا ADF (سیستم تغذیه خودکار) کپی های زیادی از اسناد اصلی خود تهیه کنید. با این حال، چاپگرها باید به نحوی به رایانه متصل باشند و برای استفاده از آنها به درایورها و نرم افزارهای مرتبط نیاز است.

 

تفاوت در اندازه دستگاه کپی و چاپگر

برخی از دستگاه های کپی فضای زیادی را اشغال می کنند و ممکن است بسیاری از کاربران این مورد را دوست نداشته باشند. اگر فضای کافی برای این دستگاه ها ندارید، می توانید دستگاه های کپی چند منظوره مدرن یا چاپگرهای کوچکتر و ظریف تر را انتخاب کنید.

 

آخرین کلمه

دانستن تفاوت بین دستگاه کپی و چاپگر، انتخاب گزینه مناسب را بر اساس نیازها و انتظارات شما از دستگاه آسان تر می کند. در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر برای خرید دستگاه مناسب می توانید از تجربیات همکاران ما در این زمینه بهره مند شوید; همچنین می توانید برای مشاهده پیشرفته ترین و با کیفیت ترین دستگاه های کپی و پرینترهای موجود در بازار به سایت فروشگاه آوای فرهنگ آریا مراجعه کنید.

 

نمایش بیشتر:https://avafarhang.com/difference-between-printer-and-copier/


برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ]