تفاوت‌ بين دستگاه فتوكپي و پرينتر

تفاوت بين نسخه برداري و چاپ در نسخه هاي خطي و چاپگر است

يك دستگاه كپي و يك دستگاه، در نگاه اول، بسيار شبيه به هم هستند. اما اگر از دقت بيشتري استفاده كنيم، تفاوت هايي بين آنها پيدا خواهيم كرد. در اين مقاله سعي كرديم به تفاوت دستگاه كپي و چاپگر بپردازيم و كار كپي و چاپ را با هم مقايسه كنيم و شما را با مهمترين شباهت ها و تفاوت هاي كاربرد آنها آشنا كنيم.

اگرچه دنياي اطراف ما به سمت ديجيتالي شدن پيش مي رود، اسناد فيزيكي هنوز جايگاه خود را در تجارت، مراكز آموزشي و حتي براي استفاده شخصي دارند. زيرا اسناد كاغذي پرينت شده يا كپي شده روشي اثبات شده و قابل اعتماد براي جمع آوري، ذخيره، بايگاني و انتقال اطلاعات است. به همين دليل، دستگاه هاي فتوكپي و چاپگرها هنوز نقش مهمي در ايجاد اسناد فيزيكي دارند.

 

چاپ چيست و چاپگرها چگونه آن را انجام مي دهند؟

چاپگر وسيله اي جانبي است كه اطلاعات ديجيتال را بر روي صفحه نمايش كامپيوتر يا موبايل دريافت كرده و با بهترين كيفيت ممكن بر روي كاغذ چاپ مي كند. چاپگرهاي مختلف مي توانند از طريق USB، بي سيم يا Wi-Fi به رايانه شما متصل شوند و به شما امكان انتقال اسناد را مي دهند.

چاپگر

هر مارك چاپگر داراي درايورها و نرم افزار پشتيباني منحصر به فرد است كه بايد روي رايانه شما نصب شود. البته بسياري از چاپگرهاي جديد با كارت هاي حافظه و دوربين هاي ديجيتال سازگار هستند. مدل هاي حرفه اي يا همه كاره نيز اين روزها طرفداران خاص خود را دارند; زيرا به غير از چاپ، قابليت هاي ديگري مانند اسكن، فكس و كپي را نيز دارند.

 

كپي چيست و چگونه با كپي انجام دهيم؟

فتوكپي را مي توان فرآيند اسكن يك سند اصلي و چاپ آن بر روي كاغذ دانست. دستگاه فتوكپي به كاربر اين امكان را مي دهد كه چندين نسخه از يك سند يا تصوير را روي كاغذ چاپ كند. اين دستگاه ها از فناوري "Xerography" استفاده مي كنند، همان فناوري مورد استفاده در چاپگرهاي ليزري. بنابراين فرآيند خشك، با تونر و حرارت، تصويري را روي كاغذ ايجاد مي كند.

 

دستگاه هاي كپي دستگاه هاي يكبار مصرف بودند. اما در حال حاضر، مدل هاي روميزي يا ايستاده مي توانند برخي از عملكردها را براي كاربران انجام دهند.

 

7 تفاوت چشمگير بين دستگاه هاي كپي و چاپگر

همانطور كه قبلاً اشاره كرديم، گاهي اوقات تشخيص اينكه كدام چاپگر يا اسكنر براي شما مناسب‌تر و مناسب‌تر است، دشوار و گيج‌كننده است. بديهي است كه نمي توان گفت كه امروزه به دليل پيشرفت، تفاوت دستگاه كپي و چاپگر تيره تر از آن چيزي است كه بود. دستگاه كپي يا چاپگر مدرن علاوه بر عملكرد اصلي خود داراي سه يا چهار عملكرد ديگر نيز مي باشد كه قدرت تصميم گيري كاربر را افزايش مي دهد. در اين قسمت با تمركز بر عملكرد اصلي آنها در مورد تفاوت هاي اين دو دستگاه صحبت خواهيم كرد:

تفاوت بين كپي و پرينت چيست؟ تفاوت بين اهداف و وظايف

چاپگرها داده‌هاي متني و گرافيكي را در رايانه يا رايانه مي‌پذيرند و با كمك تنظيمات مي‌توانيد با اجراي دستور «چاپ» اسناد مورد نياز خود را به صورت فيزيكي آماده كنيد. اما عكاسان براي انجام كار خود به يك كپي فيزيكي نياز دارند. با قرار دادن اين كپي و استفاده از دستورات ماشين، مي توانيد در صورت نياز از اسناد اصلي كپي تهيه كنيد.

 

تفاوت كيفيت و كميت جوهر مصرفي دستگاه هاي فتوكپي و پرينتر

چاپگر از جوهر بيشتري براي چاپ يك سند با كيفيت بالاتر استفاده مي كند. ميزان جوهر مصرفي به كيفيت چاپ مورد نظر بستگي دارد. اگر انتظار داريد كپي هاي كمتر و كيفيت و وضوح تصوير بالاتري داشته باشيد، چاپگر انتخاب بهتري است.

از آنجايي كه چاپگرها جوهر بيشتري نسبت به دستگاه هاي كپي مصرف مي كنند، در صورت نياز به چاپ تعداد زيادي اسناد، بهتر است از دستگاه فتوكپي استفاده كنيد.

 

تفاوت سرعت دستگاه كپي و چاپگر

اگر كسب و كار يا نوع استفاده شما به گونه اي است كه بايد هر روز از بسياري از اسناد كپي تهيه كنيد، استفاده از دستگاه فتوكپي را توصيه مي كنيم.

ناگفته نماند كه در مدرن ترين دستگاه هاي كپي با اعمال تنظيمات دلخواه و مورد نياز مانند وضوح تصوير، كيفيت و ... در چاپ و تهيه نسخه فيزيكي اسناد خود با تفاوت چنداني مواجه نخواهيد شد. در مقايسه با چاپگرها و تنها چيزي كه نياز داريد. خواهيد ديد، تفاوت در سرعت چاپ اسناد است. بنابراين، اگر نياز به كپي برداري از تعداد زيادي اسناد در زمان كوتاه داريد، دستگاه هاي فتوكپي گزينه هاي بهتري نسبت به چاپگرها هستند.

 

تفاوت بين مرتب سازي اسناد در دستگاه هاي كپي و چاپگر

دستگاه هاي كپي نه تنها براي تهيه كارهاي سنگين و تكثير حجم زيادي از اسناد مناسب هستند، بلكه از ويژگي هاي مكمل ديگري مانند مرتب سازي اسناد و صحافي خودكار نيز بهره مي برند. درست است بسياري از برندهاي دستگاه كپي داراي ويژگي هايي مانند سوراخ كردن و دوخت هستند. اگر ترتيب و ترتيب صفحات اسناد شما براي شما مهم است و مي خواهيد چندين نسخه تهيه كنيد. دستگاه هاي كپي را مي توان موفق تر از چاپگرها دانست.

 

تفاوت در هزينه كپي و چاپ

شايد چاپگر به شما امكان چاپ چندين صفحه را نيز بدهد. اما اگر به سرعت بيشتر از كيفيت نياز داريد، دستگاه كپي گزينه مقرون به صرفه تري براي شماست. به ياد داشته باشيد كه دستگاه هاي كپي مدرن نه تنها انرژي كمتري نسبت به نسخه هاي قبلي خود مصرف مي كنند، بلكه از مواد كمتري (جوهر، تونر و غيره) در هر نسخه استفاده مي كنند. در عين حال نياز به نگهداري كمتري دارند.

همچنين به ياد داشته باشيد كه اگر روزانه صفحات زيادي را براي نيازهاي كاري و شخصي چاپ نمي كنيد، خريد چاپگر گزينه بهتر و ارزان تري است. به خصوص اگر مي خواهيد از تنظيمات پيشرفته براي چاپ استفاده كنيد.

 

تفاوت در استفاده

دستگاه هاي كپي نيازي به اتصال به رايانه ندارند و مي توانيد به سادگي با قرار دادن اسناد روي شيشه يا ADF (سيستم تغذيه خودكار) كپي هاي زيادي از اسناد اصلي خود تهيه كنيد. با اين حال، چاپگرها بايد به نحوي به رايانه متصل باشند و براي استفاده از آنها به درايورها و نرم افزارهاي مرتبط نياز است.

 

تفاوت در اندازه دستگاه كپي و چاپگر

برخي از دستگاه هاي كپي فضاي زيادي را اشغال مي كنند و ممكن است بسياري از كاربران اين مورد را دوست نداشته باشند. اگر فضاي كافي براي اين دستگاه ها نداريد، مي توانيد دستگاه هاي كپي چند منظوره مدرن يا چاپگرهاي كوچكتر و ظريف تر را انتخاب كنيد.

 

آخرين كلمه

دانستن تفاوت بين دستگاه كپي و چاپگر، انتخاب گزينه مناسب را بر اساس نيازها و انتظارات شما از دستگاه آسان تر مي كند. در صورت نياز به مشاوره و راهنمايي بيشتر براي خريد دستگاه مناسب مي توانيد از تجربيات همكاران ما در اين زمينه بهره مند شويد; همچنين مي توانيد براي مشاهده پيشرفته ترين و با كيفيت ترين دستگاه هاي كپي و پرينترهاي موجود در بازار به سايت فروشگاه آواي فرهنگ آريا مراجعه كنيد.

 

نمايش بيشتر:https://avafarhang.com/difference-between-printer-and-copier/


برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ۱ ]